Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu Internetowego www.cata.com.pl, Usługobiorcy są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu.
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.cata.com.pl
Ważny od 01.01.2021 r.
- Postanowienia ogólne
- Definicje
- Rodzaj i zakres usług elektronicznych
- Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Warunki zawierania umów sprzedaży
- Sposoby płatności
- Koszt, termin i sposoby dostawy
- Warunki rozwiązania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Tryb postępowania reklamacyjnego. Gwarancja
- Prawo odstąpienia od umowy
- Postanowienia końcowe
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep Internetowy działający pod adresem www.cata.com.pl prowadzony jest przez Marlenę Bendyk prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą F.H.U. TAURUS Marlena Bendyk wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającej adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń:ul. Sportowa 12 B lok. 1, 05-270 Marki, NIP: 6711538412, REGON: 320638166, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@cata.com.pl, tel. (+48) 518 196 616
- Sklep Internetowy www.cata.com.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy www.cata.com.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz Umów Sprzedaży Produktu, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z usług Sklepu Internetowego www.cata.com.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Warunkiem złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Sklep internetowy www.cata.com.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski.
- Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie Internetowym są nowe, wolne od wad prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski, chyba, że Usługobiorca dokonuje zakupu z zakładki Promocja, która w sposób jasny dla Usługobiorcy informuje o występowaniu wady
- Produkty posiadają gwarancję Producenta.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich loga użyte na stronie internetowej Sklepu Internetowego pod adresem www.cata.com.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu Internetowego pod adresem www.cata.com.pl użyte są w celach informacyjnych.
- Użytkownik z chwilą zaakceptowania Regulaminu uznaje, że całość praw autorskich i wszystkie znaki towarowe związane ze Sklepem należą do Usługodawcy i podlegają prawnej ochronie, w szczególności przez ustawę z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. nr 24, poz. 83 z późniejszymi zmianami).
- Pobieranie, wykorzystywanie oraz przetwarzanie treści Sklepu w szczególności zdjęć, w tym za pomocą robotów internetowych lub innych automatycznych systemów pobierania danych ze Sklepu bez zgody Administratora jest równoważne z naruszeniem Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827), Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.)oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Sklep Internetowy działający pod adresem www.cata.com.pl prowadzony jest przez Marlenę Bendyk prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą F.H.U. TAURUS Marlena Bendyk wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającej adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń:ul. Sportowa 12 B lok. 1, 05-270 Marki, NIP: 6711538412, REGON: 320638166, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@cata.com.pl, tel. (+48) 518 196 616
- DEFINICJE
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.nodor.com.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
- SKLEP INTERNETOWY- Sklep Internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.cata.com.pl.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Marlena Bendyk prowadząca działalność gospodarczą F.H.U. TAURUS MARLENA BENDYK z siedzibą w Markach, ul. Sportowa 12B lok. 1, 05-270 Marki, NIP: 6711538412, REGON: 320638166.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- NEWSLETTER – usługa pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym.
- PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą z uprawnieniami konsumenta (brak charakteru zawodowego).
- PRZEDSIĘBIORCA ZAWODOWY - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą z uprawnieniami konsumenta, zawierająca umowę bezpośrednią związaną z jej działalnością gospodarczą (charakter zawodowy).
- RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
- Zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- Bezpłatne udostępnianie informacji w formie Newsletter.
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak: świadczenie Usług na rzecz Usługobiorców w Sklepie Internetowym odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient proszony jest o podanie następujących danych: Imię, Nazwisko. Adres, NIP ( w przypadku przedsiębiorcy), telefon, e-mail.
- Usługodawca ma prawo zamieszczania na stronie Sklepu Internetowego treści reklamowych. Treści reklamowe, o których mowa w zdaniu poprzednim, stanowią integralną część Sklepu Internetowego i prezentowanych w nim materiałów.
4.WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w Regulaminie przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
I Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
II Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- Komputer z dostępem do Internetu.
- Dostęp do poczty elektronicznej.
- Przeglądarka internetowa.
- Włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript
- Minimalna rozdzielczość ekranowa dla aplikacji: 800x600, zalecana rozdzielczość 1024x768 lub wyższa
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich
- Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
5. WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
I
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient składając zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu.
- W przypadku niedostępności części lub wszystkich Produktów składających się na zamówienie, Klient jest informowany o tym drogą mailową lub telefonicznie i proszony o decyzję w sprawie dalszej realizacji (anulowanie zamówienia, zrealizowanie bez brakujących towarów, dłuższe oczekiwanie na realizację, wybór innego produktu na miejsce brakującego).
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki. Cena zawiera koszty dostawy.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie Internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie Internetowym.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep Internetowy www.cata.com.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok. Sklep realizuje złożone zamówienia od pon.-pt. w godzinach od 09:00 do 17:00, wysyłając e-mail z zamówieniem na adres: kontakt@cata.com.pl, podając wszystkie dane niezbędne do zrealizowania zamówienia na rzecz Usługobiorcy (model produktu, imię, nazwisko, adres dostawy, nr telefonu, adres e-mail, NIP: w przypadku przedsiębiorcy), telefonicznie, pod numerem telefonu: +48 518 196 616, 504 801 814 (stawka za połączenie wg taryfy operatora). Dane klienta niezbędne do wykonania Umowy kupna-sprzedaży podane przy składaniu zamówienia przechowywane są z całą dbałością o prywatność Usługobiorcy zgodnie z zasadami przetwarzania przez nas danych osobowych Usługobiorcy. Informacje na ten temat z uwzględnieniem najnowszego rozporządzenia RODO oraz plikach "cookies" znajdują się w Polityce Prywatności. W Polityce Prywatności zostały zawarte informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych bezpośrednio związane z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: RODO)
II
Zawarcie Umowy Sprzedaży.
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta, Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca, niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, co powoduje związanie Klienta- Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail, która zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- oświadczenie Sklepu o otrzymaniu Zamówienia,
- oświadczenie Sklepu o przyjęciu Zamówienia,
- link do niniejszego Regulaminu.
- oświadczenie Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy,
- pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
3. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 7 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem- Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, a Sprzedawcą.
4. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana fakturą imienną wysyłaną drogą mailową lub na życzenie Klienta fakturą VAT (na działalność gospodarczą) również wysyłaną drogą mailową. Do każdego zakupu z wyjątkiem produktów z zakładki patelnie oraz wentylatory, drogą mailową wraz z dowodem zakupu wysyłana będzie karta gwarancyjna.
5. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 17:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
6. SPOSOBY PŁATNOŚCI
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1. Płatność przelewem tradycyjnym na Rachunek bankowy: 06 1160 2202 0000 0001 3624 0106 (Bank Millennium) F.H.U. TAURUS MARLENA BENDYK, ul. Sportowa 12B lok.1, 05-270 Marki, NIP: 6711538412, REGON: 320638166. W tytule przelewu należy podać numer zamówienia.)
2. Płatność za pośrednictwem Serwisu Płatności PayU.pl
3. Płatność BlueMedia-karty, którymi można realizować płatność: Visa, VisaElectron, MasterCard, MasterCard Edectronic, Maestro
4. Płatność za pośrednictwem Serwisu Przelewy24
5. Płatność przy odbiorze za pobraniem: zapłata kurierowi gotówką przy odbiorze zamówienia
6. Gotówka przy odbiorze produktu w punkcie sprzedaży.
7. Karta płatnicza przy odbiorze produktu w punkcie sprzedaży.
II
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Brak wpłaty Klienta w stosownym terminie oznacza anulowanie Zamówienia.
- W przypadku zapłaty przelewem na rachunek bankowy, Produkt wysyłany jest po zaksięgowaniu kwoty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
7. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
- Koszty dostawy Produktu pokrywa Sprzedawca lub Kupujący - w zależności od produktu.
- Zakupione w Sklepie Internetowym Produkty są wysyłane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, DHL, InPost. W większości przypadków zamówienia realizowane są zgodnie z wyborem klienta, w szczególnych sytuacjach wybór należy do Sprzedającego.
- Na termin dostawy Produktu, składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika.
- Termin dostawy Produktów oznaczonych w Sklepie jako dostępne:
- Czas kompletowania Produktu, wynosi do 3 dni roboczych;
- Dostawa produktu przez przewoźnika następuje w ciągu deklarowanego przez przewoźnika do 2 dni roboczych.
- Termin dostawy produktów oznaczonych w Sklepie jako niedostępne w magazynie:
- Czas kompletowania Produktu, termin ustalany jest indywidualnie i przekazany Usługobiorcy, może wynosić od 21 do 90 Dni Roboczych;
- Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w ciągu deklarowanego przez przewoźnika do 3 Dni Roboczych.
8. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. Usługa Newsletter).
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@cata.com.pl lub pisemnie na adres: F.H.U. TAURUS MARLENA BENDYK, ul. Sportowa 12 B lok. 1, 05-270 Marki.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
9. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO.
GWARANCJA. RĘKOJMIA.
I
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, są określone w ustawie Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.)
- Czas trwania rękojmi-2 lata
- Zawiadomienia o niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@nodor.com.pl
- W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Gdy jest to niezbędne dla oceny niezgodności Produktu z umową, należy go dostarczyć na adres: FHU TAURUS Marlena Bendyk ul. Sportowa 12B lok. 1, 05-270 Marki. Prosimy o dołączenie dowodu zakupu Produktu oraz karty gwarancyjnej.
- W przypadku niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży powstałej w wyniku dostawy (np. uszkodzone opakowanie, zerwane taśmy zabezpieczające) prosimy o sporządzenie protokołu reklamacyjnego w obecności kuriera i dołączenie go do zwracanej przesyłki.
- W przypadku reklamacji dotyczącej usterki sprzętu AGD (nie dotyczy wentylatorów, patrz pkt. 6 i 7) prosimy o bezpośredni kontakt z siecią serwisową: Agdom Serwis–Centrala Powstańców Śląskich 106c/101, 01-466 Warszawa. Infolinia:0801000891 Telefon: (022)436-36-45; (022)436-36-55, Fax:(022)436-03-12, e-mail: warszawa@agdom.pl
- W przypadku reklamacji dotyczącej wentylatora prosimy o bezpośredni kontakt z Działem Handlowym pod nr telefonu +48 518 96 616, lub pod adresem mailowym: reklamacje@cata.com.pl
- Adres, pod który należy wysłać reklamowany wentylator: FHU Taurus ul. Sportowa 12 B lok. 1, 05-270 Marki
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny podany przez Klienta sposób.
- W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem –nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany towaru na wolny od wad.
II Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Internetowego Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@nodor.com.pl
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
II Gwarancja
- Produkty posiadają gwarancję Producenta, obowiązującą na terenie Polski. Gwarancja Producenta wynosi 24 miesiące.
- Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Klienta z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży w zakresie określonym ustawą z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. W przypadku reklamacji Produktu z tytułu gwarancji, do reklamowanego Produktu należy dołączyć dowód zakupu (Paragon/Faktura VAT), który jest podstawą gwarancji zakupionego Produktu oraz kartę gwarancyjną.
- Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie Produktu zamówionego z otrzymanym, które wynikają z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Kupującego, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach materiałów, z których został wykonany Produkt, nie stanowią podstawy do reklamacji Produktu.
10. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie wręczonego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub na druku klienta.
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni na adres: FHU TAURUS Marlena Bendyk ul. Sportowa 12B lok. 1, 05-270 Marki.
- Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu na konto bankowe podane przez Konsumenta w Oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Zawartej na Odległość lub przekazem pocztowym na adres wskazany w Oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Zawartej na Odległość.
- Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt. 1 niniejszego rozdziału, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w posiadanie.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone. Dotyczy to również Produktów wykonanych na indywidualne Zamówienie.
- Prawo odstąpienia od umowy przysługuje Przedsiębiorcy na prawach konsumenta (brak charakteru zawodowego) i zastosowanie ma pkt. 1-5 roz. 10 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Przedsiębiorcy zawodowemu. Zakup, którego dokonuje przedsiębiorca -konsument ma związek z jego działalnością zawodową. Wówczas umowa ma charakter zawodowy.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- Zmiany dokonane w Regulaminie Sklepu Internetowego przez Usługodawcę wiążą Usługobiorcę, pod warunkiem iż został on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Usługobiorcy o zmianach przez Sklep Internetowy.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem Usługodawca deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem Internetowym, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny (zgodnie z punktem XI. 5.)
Sądowe rozstrzyganie sporów:
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Klient będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może np. złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr